top of page

Go Diving, Diving and Discovery, El Fanar


Absolutní tip potápěčského centra pro Vaše skvělé a bezpečné potápění bez kompromisů.

Pár kroků od centra je restaurace s výhledem na pláž a ponton, ze kterého se budeš potápět.

“Diving and discovery centrum je absolutně nejlepší centrum, které jsem za dobu svého cestování za potápěním poznal. Skoro bych chtěl použít slovo neuvěřitelné, nejvyšší kvalita za nejnižší cenu.”

Potápění v Sharmu


El Fanar je trochu z ruky, pokud jsi ubytovaný přímo v Sharmu. Nicméně se tam dá poměrně jednoduše dostat, buď taxíkem a nebo kombinací veřejného autobusu a taxíkem - to je samozřejmě ta levnější varianta. Taxikáři Tě všude po světě budou chtít natáhnout a tady si to vynásob dvěma. Ale dohodnutá cena pak platí. Z Sharmu se tam po trošce dohadování dá dostat za 80 EGP což je v současné době asi 120 Kč.


Centrum je umístěné kousek od pláže, která je vybavená lehátkama s ručníkama, slunečníkama, pontonem pro vstup do vody a restaurace má krásný výhled na celou pláž. Po potápění je to idálení místo na něco k snědku a relax s vodní dýmkou. Pro to je vyhrazená část restaurace s matracemi, na kterých se dá krásně polehávat. Pokud jsi host potápěčského centra, neplatíš dokonce ani vstupné, což je v Egyptě běžná praxe, myslím vstupné na pláž.


Po prvním rozhovu s majitelem jsem byl v šoku. Ještě nikdy jsem se nemohl potápět tak levně v tak kvalitním centru, s úplně novým a luxusním vybavením a na tak skvělým místě. Nějak jsem tomu nemohl uvěřit a tak jsi jen ověřoval, že jsem tu cenu pochopil správně a dostal jsem ještě další slevu. Pak mě provedl centrem, ukázal mi šatny, veškeré vybavení a kompresor. Všechno v absolutně top stavu a zářící čistotou. A mají sprchy s teplou vodou a to, věř mi, v zimních měsících skutečně oceníš a to přitom tady rozhodně není standardem.


Majitel pochází z italské rodiny, která již po čtyři generace vlastní potápěčské centrum. Důraz na detaily v každém ohledu, jak vybavení, tak služeb Ti dá pocit extrémního bezpečí, luxusních služeb a výborného zážitku. Potápí se tu z pláže resp. z pontonu, takže si rozvrh potápění můžeš navrhnout sám. Reef je neuvěřitelně barevný a po deseti ponorech jsem ještě pořád neměl dost a stále bylo co objevovat. Nicméně pokud Tě tento reef omrzí, můžeš s nimi samozřejmě vyrazit na výlet lodí. Jezdí se většinou do TIRANU, který je úžasný (ale na můj vkus moc přelidněný) a nebo do RAS MOHAMEDU, což je skoro povinnost - včetně sětoznámého vraku Thistlegorm. Jen se musíš připravit na to, že většina hostů na lodi jsou energičtí italové. Výlet probíhá většinou tak, že jsou plánované 3 ponory. Mezi druhým a třetím ponorem je oběd, který je docela fajn. Pokud na celém projetku něco měnil, tak bych možná doporučil ještě trochu zapracovat právě na jídle, ale on s tím moc nenadělá. Většinou si pronajme pár míst na cizí lodi. Ale to jídlo bylo skutečně v pohodě, jen ve srovnání s tím vším ostatním luxem. No jo, člověk je najednou zhýčkaný :-)




12 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page