top of page

Tenerife, Spain

Aktualizováno: 14. 12. 2020

Tenerife, černá perla Kanárských ostrovů a moje absolutně srdeční záležitost.

Na Teneriffe jsem dorazil v listopadu a trochu jsem se bál počasí, které tam na mě čeká. Přeci jen je to pouze 5 hodin letu od evropského zimního nečasu. Ale všechno bylo v pořádku, dlouhé kalhoty poslušně zůstaly na dně tašky a větrovku jsem si bral jenom na večerní výlety. Kalhoty si hověly na dně zavazadla dokonce i v době, když jsem vyrazil na El Teide, ostrovní sopku a zároveň nejvyšší horu celého španělského království a to bohužel musím přiznat, jsem trochu pos... . Haha, dělám si srandu. To jsem totiž pos... na celé čáře.


Na černé pláže Tenerife si člověk, myslím, musí nejdříve zvyknout. Můj kamarád Jirka tam vzal svojí přítelkyni, která se s ním za to rozešla. Byl to jeho vánoční dárek a její novoroční překvapení. Myslím že s Jirkou na ostrov už nemáme stejný názor.


Jako i na mnoha jiných ostrovech i tady je sever a jih rozpolcenost na entou. Jeden prostě hot a druhý čehý. Vyprahlý a suchý jih je v absolutním kontrastu se zeleným věčně uplakaným severem. Ale pohledy z masivních hor na bledě modrý oceán skrz rozervané kaňony plných palem, je prostě nezapomenutelný a jedinečný. Minimálně místo zvané Masca je absolutní povinnost, jinak jste prostě neviděli Tenerife.


Tento ostrov je absolutně turistický blázinec s roční návštěvnosti okolo 12 milionů turistů ročně, což samozřejmě znamená bujarý noční život, spoustu diskoték, nočních klubů a spousta zábavy i přes den. Jsou tu i turisty oblíbená místa, kterým já se absolutně vyhýbám, jako například Lori Park. Bohužel mají tak velkou návštěvnost, že tento park asi jen tak nezavřou. Jenže tam drží v zajetí delfíny a dokonce i kosatky. Ze záznamů vím, že kosatky mají ohnutou hřbetní ploutev, což se stává jen velrybám držení v zajetí. Držet v zajetí tak veliká a nádherná zvířata je podle mě mučení, utrpení a akt proti lidskosti. A i když můj soukromý bojkot proti těmhle neřádům asi nikoho nepřesvědčí, i tak si stojím za svým.


Potápěním tady je podle mého názoru příjemným zpestřením dovolené, určitě bych si tohle místo nevybral jako cíl pro potápěčskou dovolenou a nebo potápěčského safari. Nicméně i tak se tu dá narazit na na obrovská hejna pelagický ryb, která zasahuje přitahuje hejna barakud a ostatních predátorských ryb. Viděli jsme spoustu chobotnic, spoustu zajímavých rejnoků a trnuch. Zajímavá ryba, která se tu dá poměrně často potkat, je polorejnok křídlatý, který patří do skupiny žraloků a v angličtině se dokonce jmenuje i žralok andělský. Měkká láva tu na některých místech vytváří zajímavé podvodní scenérie a tak si tu pobyt pod vodou užijete i v případě, že vám ve výhledu nezaclání všemožné ryby.


Suma sumárum Atlantik v těchhle místech nepatří mezi top nejlepších potápěčských destinacích na světě, ale rozhodně je tu potápění příjemné. Navíc je to jen pět hodin doletu a dá se tu užít relativního tepla po celý rok. Kultura není tak rozdílná od té Evropské nikoho tu neomezuje nějaké podivné náboženství. Tenerife je rozhodně místo pro život, alespoň takový, jaký si představuji já.

29 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page