top of page

Egypt, delfíni

Ten pocit, když plavete v moři s delfíny! Hlasivky napumpované endorfiny a adrenalinem vydávají prapodivné hlasité zvuky a nikomu to přitom nevadí. Na lodi jódlují úplně všichni.

Na začátku července letošního roku jsem si nadělil vánoční dárek. Prostě proto, že jsem jsem chtěl a taky, žádný dárek jsem už dlouho nedostal. Jih Rudého moře je pro potápěče něco jako modla. Slyšel jsem vyprávět tolik neuvěřitelných příběhů a zážitků, že se takový výlet zdá téměř jako zaručený návod na štěstí.


Ale pěkně po pořádku. Cílem byly korálové útesy St. John´s - 3 v oblasti jižního Egypta nedaleko hranic se Súdánem. Tato oblast je celosvětově známá pro hojný výskyt žraloků bělocípích, delfínů, kladivounů i kapustňáků. Zlý jazykové tvrdí, že se přes hejna těl těchto mořských obrů nemůžete ani podívat na krásy korálových zahrad. Tolik jich tam prý je. A tak po pečlivém zvážení, když na rozhodnutí jsem měl celý jeden den, jsem usoudil, že to je místo přesně pro mě.


Takže hlavou napřed a "rozbaluji dárek." Týden na lodi. Denně několik ponorů. Fajn parta lidí. Dobré jídlo a příjemné ubytování. Zážitky. Tenhle dobře namíchaný koktejl způsobí, že celý týden uteče až příliš rychle. Vlastně jsem se vrátil domů dřív, než jsem odjel, Nebo tak nějak to teď alespoň vnímám. Ještě jsem se ani nerozkoukal a už zase sedím doma v obýváku. A v ruce mi zůstal rozbalený dárek v podobě natočených záznamů. Vzpomínám hodnotím a porovnávám.


Historky, které jsem slýchával od kolegů a potápěčů z této oblasti mi teď připadají jako reklamní slogan: "Nikdo nedokáže víc, než my umíme slíbit!" Ale na druhou stranu jsem se poprvé v životě potápěl s delfíny. A to je prostě zážitek na celý život, na který jsem potřeboval asi jen dva tisíce ponorů. No, asi jsem dosud volil špatná místa. A k tomu všemu, jsem měl tentokrát ten geniální nápad, vše si to natočit.


Suma sumárum, byl to výlet, který už jsem prostě potřeboval. Mezi těmi všemi koronavirovými restrikcemi to byl možná jediný světlý bod tohoto roku. Navíc delfíní zážitek, který mi z hlavy už nikdo nikdy nevymaže. Ale nohy zpátky na zem. Tohle přece ještě nebyl vrchol kariéry potápěče. V zimě jsou v plánu Maledivy. Tak uvidíme .. :-)


Krátký záznam z potápění tady najdete na našem kanálu Youtube.






45 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page