top of page

Podvodní skútr

Podvodní skútr může být hračka i pomocník.



Když jsem si dělal specializaci na výuku používání podvodního skútru, neměl jsem ani představu, zda mě to bude bavit. A dodnes se v tom trochu matlám. Mám rád potápění, protože je to pro mě relax a odpočinek. Se skútrem je však potápění trochu bláznovina a klid je ta tam. Na druhou stranu jsou místa, kde toho není moc k vidění a nebo proudy jsou tak silné, že se člověk pod vodou i zpotí, aby se někam dostal. A pak takový skútr může být docela pomocník i zábava. Můj kolega si navíc užíval této specializace už předem, když si DPV (diver propulsion vehicle) překládal po svém jako deep penetration vehicle.


Zde naleznete krátký záznam z ponoru s DPV, kde s těmito přístroji dovádějí nově certifikovaní instruktoři na ostrově Koh Tao.



K opětovnému zamyšlení nad tímto tématem mě přivedl objev v obchodě Lidl. Našel jsem zde tento přístroj za cenu, která mi v kontextu srovnání běžných cen připadá zajímavá. Jedná se o model YAMAHA RDS 200 a po slevě je v současné době nabízen za 6.999,-Kč. Po prostudování technické specifikace bych jej nakonec asi stejně nekoupil, protože vodotěsnost do 20 m mi pro přístrojové potápěče připadá nedostačující. Nicméně i tak si myslím, že tento přístroj najde svoje uplatnění. Především pro nádechové potápěče, kterým nehrozí dekompresní onemocnění, může být tahle hračka zajímavá.



Obrázek a odkaz na prodejce: https://www.lidl-shop.cz/



Všem a především pak začínajícím potápěčům však vždy důrazně kladu na srdce, aby podobnou hračku používali alespoň ze začátku se zkušeným potápěčem. V systému PADI je pro zapůjčení tohoto přístroje, pokud už je potápěčské centrum v nabídce vůbec má, dokonce nutná licence. Věřte mi, z dobrého důvodu. U potápěčů přístrojového potápění hrozí například při prudké změně hloubky dekompresní onemocnění, které může být i fatální. Pokud má začínající potápěč sám problémy s vyrovnáváním vztlaku a nebo při sebemenším projevu paniky, může být taková hračka dokonce životu nebezpečná.


Pokud se pro ni rozhodnete, přeji hodně zábavy a bezpečný návrat na hladinu.






27 zobrazení0 komentářů
bottom of page